PRIMUS Leadership FőoldalCélunkTovábbképző tréningprogramjainkHírlevélElérhetőségeink
MódszertanunkVaszari András Blogkönyvtára

MÓDSZERTANUNK

Programjainkat nagyobb részét online-levelező formában kínáljuk, hogy a tréningeken való részvétel ne ütközzön időbeli vagy földrajzi korlátokba.

Miért érdemes az online-levelező tréninget választani?

1. Saját ritmus – időtől és helytől függetlenül

A résztvevő a saját tempójában haladhat – nincs szükség alkalmazkodásra sem időponthoz, sem csoporthoz. Az online-levelező tréning – a hagyományos tréningektől eltérően – nem időpont-, hanem figyelemalapú tanulást tesz lehetővé.

2. Elmélyülésre ösztönöz

A levelező forma gondolkodásra késztet. Írásban megfogalmazni a gondolatokat, kérdésekre reflektálni – mindez támogatja a belső fejlődést.

3. Mert bizonyos fejlődési témák belső figyelmet igényelnek

Az önálló tanulás lehetőséget ad arra, hogy a résztvevő mélyebben kapcsolódjon saját kérdéseihez, dilemmáihoz – és időt ad ezek kibontására.

4. Írásban tanulni – másképp tanulni

Az írás strukturálja a gondolkodást, fejleszti az önreflexiót és erősíti a tudatosítás képességét.

5. Mert az elfoglalt, szellemi munkát végzők számára ez nem kompromisszum, hanem lehetőség

Ez a tanulási forma ideális azoknak, akik értékelik a szöveggel való munkát, az önálló gondolkodást és az elmélyülést – a saját idejükben, saját ütemükben.

Összefoglalva

Az online-levelező oktatás a jelen kor újrafelfedezett tanulási formája: személyes, önálló és gondolkodásra ösztönző. Nem csupán a gyors ismeretfeldolgozásra épül, hanem lehetőséget nyújt az elmélyülésre és a látókör bővítésére is.

Ez a képzési forma nemcsak kényelmes, hanem kifejezetten alkalmazkodik a mai, túlterhelt, ám fejlődni vágyó ember életritmusához. Célja a tartós megértés.

Ezért ideális választás mindazok számára is, akik nemcsak tanulni szeretnének, hanem értelmezni, kapcsolódni és fejlődni – a saját tempójukban.

Az online-levelező oktatás előtörténete és előnyei

A levelező oktatás nem a digitális kor szülötte – sokkal régebbre nyúlik vissza. Az 1800-as évek végén indult útjára Európában és Amerikában, amikor az írásos tananyagokat postán küldték el a tanulóknak. Ez lehetőséget adott olyan embereknek is a tanulásra, akik távol éltek a városoktól, dolgoztak, vagy nem fértek hozzá az iskolákhoz, képzésekhez.

Ez a módszer volt az egyik első lépés a tanulás demokratizálása felé – mindenki tanulhatott, a saját idejében, saját ritmusában.

A digitális korszakban ez a forma új életre kelt:

  • A „postai csomag” helyett ma már online modulokat, e-maileket, letölthető anyagokat kapunk.
  • A tanulás továbbra is önirányított, de a technika ma már jobban támogatja az interaktivitást, reflektivitást és személyes visszajelzéseket is